Arrivederci Italia! - Reisverslag uit Reeuwijk, Nederland van Hans en Margreet Verkleij- Meijer - WaarBenJij.nu Arrivederci Italia! - Reisverslag uit Reeuwijk, Nederland van Hans en Margreet Verkleij- Meijer - WaarBenJij.nu

Arrivederci Italia!

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg Hans en Margreet

30 April 2009 | Nederland, Reeuwijk

Met weemoed namen wij gisteren aan het eind van de dag afscheid van Italia. Na vijf wandeletappes, van Chiasso naar Brindisi, zijn we gaan houden van het land en van de mensen. In totaal legden we in Italia ruim 1250 km te voet af, met inbegrip van deze laatste etappe. Het waren ook dit keer weer mooie wandeldagen, vol verrassende ontmoetingen. Puglia wordt ook wel het Toscane van het zuiden genoemd, en met recht! Glooiende heuvels, vruchtbare grond met rijke oogst (we zagen een prachtig trekpaard aan het werk in het land bij het oogsten van artisjokken) en schilderachtige stadjes bovenop de heuvels.
In 2005 begonnen we in Italia met de tocht van Chiasso/Como naar Cerrodolo. Daarna volgde een etappe naar La Verna en vervolgens liepen we via Assisi naar Roma. Het jaar daarop zochten we onze route over en langs de Via Appia Antica tot Altamura en nu begonnen we dus in Bari. Behoudens het stuk Altamura- Bari en de snelwegen rond Firenze en Roma die we vanwege de drukte meden, sloegen we niets over en ging alles 'a piedi'. Plaatsen die we de afgelopen dagen aandeden: Bari, Triggiano, Noicattaro, Conversano, Castellana Grotte, Putignano, Alberobello, Locorotondo, Cisternino, Casalini, Ostuni, Carovigno en Punta Penna Grosse. Iedere keer vonden we aan de route een goed en betaalbaar onderkomen.
Tenslotte eindigden we in Brindisi, bij de obelisk aan het eind van de Via Appia Antica.
Na een bootreis van 17 uur zitten we nu in Patras. We zullen de stad bekijken en o.a. de kerk en het graf van de apostel Andreas bezoeken. En daarna gaan we door de bergen, richting Kalavrita; ons nieuwe wandelavontuur tegemoet.


Go far,
see the world,
but don't forget
where you come from.

(Afrikaans gezegde)

  • 30 April 2009 - 22:54

    Oego:

    Jeetje, jullie maken ook wat mee daaro hoor!! Have fun, genietse en tot snel!

    Zoontje

  • 30 April 2009 - 23:14

    MiM:

    Niet teveel Ouzo drinken bij die Grieken!!
    Ben heel beniewd hoe het wandelen daar is...
    Liefs, mimpie

  • 02 Mei 2009 - 09:09

    ...:

    Wow..knap hoor al die wandel afstanden,en je ziet dan ook zoveel..lfs xx

  • 03 Mei 2009 - 21:04

    Liesbeth:

    Dag Margreet en Hans, wat een fantastische tocht maken jullie! Mijn complimenten over jullie uithoudingsvermogen. Hou je nog nieuws in de gaten? Koninginnedag bijvoorbeeld? Doe maar niet, je wordt er niet vrolijk van hoor! Nu, veel sterkte en tot mails, Liesbeth

  • 06 Mei 2009 - 17:12

    Miriam:

    Welja, ik ondeertussen knap ongeduldig aan het worden omdat ik niks terug hoor. Ik dacht namelijk dat er dan via mijn mail wel een seintje zou komen. Jaja, de techniek weer knap onderschat en mijn eigen initiatief ook....
    Tot mijn verrassing hoor ik je niets zeggen over de weersomstandigheden. Betekent dat dan dat ze redelijk of goed zijn? Het lijkt me geen onbelangrijke factor bij een voettocht.
    Nu ga je dus de bergen in, of misschien ben je inmiddels al op je eindbestemming. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen, misschien moeten we toch woensdag maar eens de kroeg in voordat we naar huis rijden.
    Eve serieus: ik ben echt benieuwd naar je indrukken, naar sferen en ontmoetingen. Ik hoop en wens je dat het je zal inspireren voor het laatste blok. Ter "geruststelling": maak je borst maar nat!

    Hartelijke groeten voor jullie allebei, ik verheug me er op om je woensdag weer te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Reeuwijk

Hans en Margreet

Actief sinds 17 Maart 2009
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 12757

Voorgaande reizen:

23 April 2009 - 11 Mei 2009

verder te voet

Landen bezocht: